Kniha Volba

                                     K vianociam som dostala knihu z názvom "VOLBA ". 


Konečne sa mi podarilo ju dočítať, myslela som si že ako je predný titul knihy farebný, že do bude odpočinková kniha. 

Působila na mňa ako kniha, ktorá by mohla motivovať, inšpirovať dať človeku volbu v živote... 

Neviem či milo alebo nie, ale zostala som prekvapená z obsahu knihy. Působila na mňa dosť negatívne, mala som problém ju aj dočítať. 

Kniha by sa možno dala definovať ako nadčasová vzhladom nato, čo sa okolo nás deje hlavne v politike. 


Kniha "Volba" je literárním debutem mladého českého autora Jakuba Trpiše. Prolínají sa v nej prvky duchovnej literatury, sci-fi, detektivky, psychologického i milostného románu. Poprvé vyšla v roce 2012. Príbeh v sebe nesie silné posolstvo, ktoré může zmeniť život jednotlivcov i celej spoločnosti.

Občas som sa v deji strácala, že kto je kto a prečo tam vlastne je.
Kniha najskôr začína ako psychologická dráma, keď má učiteľ Tomáš nejaké osobné problémy a hodlá je nejako riešiť. Dobre, dejme tomu.
Keď sa poprvé stretol s psychologom, nazvala som to ezo chvilkou ale zvrhlo sa to v motivačnú literatúru a snahu o duševný rozvoj, kde len sršely vety typu: napojenie duše, otvorenie mysli alebo pozvednou energetickou hodnotou...I to som bola schopná tak nejako spracovať.
Aby toho ale nebolo málo, tak mal hlavný hrdina post-apokalyptické sny a dal sa dokopy s "fantastickou" šestkou sa snažiť zachrániť svet. A to už som bola stratená.

V skratke povedané je to obrovský azo-postapokalypticko-politologický mišmaš.
Vždy sa snažím na knihe vidieť niečo pozitívne, tu je to naozaj ťažké.
Pri tejto knižke sú len dve možnosti: buď sa Vám bude páčiť alebo poviete, že je prepadák.

Komentáre