S filmovaná Malá morská víla čelí kritike

                              Od detstva milujem rozprávku od Disneyho Malá morská víla. 
                        

Je to moja srdcovka až tak, že ju mám vytetovanú.  Potešila som sa, keď pred pár rokmi som čítala, že sa ju rozhodli sfilmovať ako iné rozprávky od Disneyho. Nemala so ani predstavu, kto by si mohol zahrať Ariel, ale ani vo sne by ma nenapadlo že vyberú na túto postavu herečku tmavej pleti. Konkrétne to je herečka Halle Bailey.



Nie som rasista, mne je jedno kto aký je pre mňa je dôležité ako sa chová a ako premýšľa. 

Od jak živa sme všetci zvyknutý na Ariel s červenými vlasmi a bielej pleti a oni vymyslia takúto vec. 

Chápem, že v USA veľmi riešia problematiku rovnoprávnosti ženy vs. muži, čo sa týka platov a rovnoprávnosť i v iných veciach ako napr. aby sa v seriáloch alebo vo filmoch objavovali viac afroameričania. Nech sa páči, môžu byť kdekoľvek, len som nepochopila že prečo ostatné Disney princezny sa snažili trafiť na mieru ( kráska a zviera, mulan, popoluška atď. ) a Ariel nie. 

Hlavná hrdinka sa bude vo filme pokúšať preskúmať svet ľudí, pričom sa zamiluje do princa Erica, stvárneného Jonahom Hauer-Kingom. Jej láska sa však stretne s odporom otca, kráľa Tritona, ktorého hrá Javier Bardem. 

 

Vo filme uvidíme aj obávanú Uršulu, stvárnenú Melissou McCarthy, a nové postavy Perlu a Karinu, ktoré hrajú Lorena Andrea a Kajsa Mohammar. Novú Malú morskú vílu režíroval Rob Marshall. Ten v roku 2002 natočil na Oscara nominovaný muzikál Chicago. Naposledy však u divákov a kritikov nepochodil s muzikálom o Mary Poppinsovej (2018), ktorý bol výrazne priemerný až podpriemerný.



Produkcia Walt Disney už na YouTube zverejnila trailer, ktorý pobúril fanúšikov. Dôvodom má byť to, že hlavná postava Ariel je tmavej pleti. Video má 14 miliónov pozretí a z toho 655-tisíc reakcií páči sa mi to. Palec smerujúci nadol ale stlačilo už vraj viac ako 2 milióny divákov.

Trailer bol zverejnený 10. septembra a pod videom sa za 5 dní už stihli ľudia sťažovať a písať poburujúce komentáre. Walt Disney si to všimlo a začalo ich vymazávať. Pod príspevkom totiž už teraz väčšinou nájdeš iba komentáre od fanúšikov, ktorí popisujú časti, ktoré sa im na rozprávke najviac páčia.

Jedine čo oceňujem výdobytok modernej doby a to je tá grafika. 



Aký je váš názor ?


Komentáre