Môžem ti stále veriť?

 Dôverujete svojmu partnerovi vo všetkom?



Alebo naopak máte občas obavy, či partnerovi môžete vôbec veriť?

Či je to v parnerstve, kamarátstve alebo medzi kolegami dôvera je veľmi vzácna a krehká. 

Za svoj krátky život som mala pár sklamaní, že som človeku verila dokonca aj svojej bývalej BFF a bola som oklamaná. 

Človek od toho okamihu, vlastne aj keď chce a snaží sa veriť, tak je tam ten blbý pocit. 

Blbý pocit alebo intuícia? Každý si to môže nazvať ako sa mu to páči. Že vás núti si vlastne preverovať veci. 


Asi to tiež poznáte, všetko je v poriadku myslíte si akým spokojným a harmonickým životom si žijete, až jedného dňa-večera sa vás zmocní pocit, že niečo nie je v poriadku. 

A tak sa tým pocitom riadite a skúšate rôznymi spôsobmi vypátrať, či ten pocit má pravdu alebo je to len "poplašný alarm", ktorý sa vo vás z ničoho nič prebudil. 

Bohu žiaľ môj "pocit" alebo intuícia zas neklamali a nebol to ani "poplašný alarm", ale krutá a hnusná realita, kde som sa dozvedela, že človek ktorému som verila ma hnusne oklamal, len pretože "spanikáril". 

Áno, vyjasnili sme si to ale zostalo to vo mne ešte viac zakódované ako doteraz. 



Že človek o ktorom som si myslela, že mu môžem veriť a zdôveriť sa z hoci čím, má problém mi povedať na rovinu i "krutú pravdu"  a myslí si, že keď použije "milosrdnú" lož, tak to bude lepšie.

Milosrdná lož nikdy nie je milosrdná!  

Pred partnerom nesmieme nič zámerne tajiť. Ako dobre vieme, raz sa pravda určite ukáže a naše klamstvo si zapýta daň aj s úrokmi. Ak naozaj partnera nechceme zraniť, musíme s pravdou – hoci ako nepríjemnou von- dlhy, znásilnenie, strata práce, depresia, romantické pocity k niekomu inému. Možno budeme prekvapení, ako rýchlo sa situácia vyrieši.

Nie sú dôležité slová, ale činy. Dôveru nevybudujeme vysvetľovaním, odôvodňovaním, ale tým, že naše správanie bude v súlade s pravidlami, na ktorých sme sa v partnerstve dohodli.

Vybudovanie dôvery v partnerstve potrebuje svoj čas. Svojím správaním a skutkami môžeme zmierniť, vyvrátiť, ale aj potvrdiť partnerove pochybnosti. Vyslovenie dôvery je komplimentom, ktorý tomu druhému zložíme. Je aj zaväzujúce.

Byť dôveryhodný je zodpovednosť, aby sme nesklamali. Nechceme ublížiť partnerovi tým, že naše konanie sa nebude zhodovať s pravidlami, ktoré sme si spoločne vo vzťahu stanovili.

Komentáre

  1. Je fajn se někde vypsat moja.. : ) a myslím, že tohle ti pomohlo že.? ve vztahu je důvěra to nejdůležitější, a ať ta pravda někdy bolí a zklame víc než cokoliv jiného.. je lepší jí říct než někomu lhát. ale spousta lidí to neumí a to je to nejhorší.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rozhodne mi to trochu pomohlo i ked to bolo uz tak povediac po vsetkom.
      Je dolezita, takze uvidime co bude dalej...

      Odstrániť
    2. No já doufám že už se ponaučil a že už ti takto lhát nebude.!

      Odstrániť

Zverejnenie komentára