Spolubývajúca - recenzia

Čo by ste povedali nato sa deliť s niekym o posteľ, ale nikdy nevidieť a nevedieť ským?Spolubývajúca (Beth O´Learyová) – Drominička Číta

Je to veľmi zaujímavý a originálny námet na knihu s názvom SPOLUBÝVAJÚCA.

O čom v skratke táto kniha je?

Tiffy a Leon sa delia o byt, dokonca aj o posteľ. Tiffy Moorová si po nepríjemnom rozchode s priateľom hľadá nové bývanie. Čo najrýchlejšie a čo najlacnejšie. Lenže ponúkané londýnske byty sú príliš drahé a so svojím nízkym príjmom pomocnej editorky si ich nemôže dovoliť. Je taká zúfalá, že odpovie na inzerát, v ktorom sa hľadá spolubývajúci. Leon pracuje na nočné zmeny v hospici a byt vtedy nepotrebuje. Tiffy by ho teda mohla využívať v noci aj cez víkendy. Leon bude doma len v čase, keď sa ona bude zdržiavať v práci. V skutočnosti sa teda nikdy nemusia stretnúť. Tiffy a Leon si začnú nechávať odkazy – najprv o tom, kedy sa odvážajú odpadky, postupne sú však odkazy srdečnejšie, jeden druhému nechávajú jedlo či koláče, debatujú o všeličom možnom. Hoci sú rozdielni, čoskoro sa spriatelia. A možno medzi nimi vznikne aj niečo viac. Ibaže zaľúbiť sa do svojho spolubývajúceho asi nie je dobrý nápad, najmä ak ste sa s ním nikdy nestretli!

Kniha bola presne taká, ako som dúfala, že bude. Jednoduchá, mierne predvídateľná a plná lásky. Navyše som sa neraz poriadne zasmiala. Tiffy aj Leon sú úžasná dvojica, ktorú si zamilujete. Tiffy svojou svojráznosťou a milou šialenosťou, naopak Leona pre jeho hanblivosť a rozvahu. Hoci od začiatku je jasné, ako to skončí, tak vás to bude baviť.Nie je k dispozícii žiadny popis.

V knihe je toho oveľa viac ako len klišé v podobe „love story“. Autorka citlivým spôsobom poukazuje na zneužívanie žien. Nie však fyzické, ale psychické, pri ktorom vami partner manipuluje a citovo vás vydiera. To môže byť niekedy ešte horšie ako fyzické násilie. Navyše mierne zabŕdne aj do fungovania gangov v Londýne.

Kniha sa mi celkom páčila. Nečakala som od nej veľa, ale milo ma prekvapila. Napriek tomu, že má 400 strán, čítala sa rýchlo a ľahko. Aj keď sa niektoré momenty dali ľahko predvídať, vôbec mi to neprekážalo. Dokonca sa mi veľmi páčil námet s delením sa o posteľ a s radosťou som čítala (nielen) vtipné odkazy, ktoré si Tiffy a Leon nechávali.Ak teda hľadáte knihu, pri ktorej si zaručene oddýchnete, zasmejete sa a možno aj dojatím poplačete, tak ste ju našli. Spolubývajúca vám toto všetko poskytne. Mne veľmi dobre padla po ťažkej knihe.  Ak tiež týmto spôsobom striedate žánre a ťažké príbehy prekladáte jednoduchšími, táto určite splní svoj účel. Už teraz sa teším, ako ju posuniem kamarátke, ktorá je beznádejná romantička.