Hluboká nad Vltavou

Keď konečne máte so svojou polovičkou možnosť stráviť trochu času sami spolu a zrelaxovať sa.

Obaja sme mali naročné obdobie a doteraz sme nikdy nemali dovču, kde by sme boli iba my dvaja. Vždy to bola rodinná dovča, sami určite viete aké to je žiaden čas sami pre seba.

Rozhodli sme sa ísť pozrieť zámok Hluboká nad Vltavou, obaja sme sa tam chceli už dávno pozrieť.

Veľa českých pohádok sa tam natáčalo napr. Tři břatři. Kto tam nebol, rozhodne chodte!

Cestovali sme skoro ráno, krásne nám naväzovali spoje s Českých Budějovíc do Hlubokej, Ani sme nemuseli čakať do 14:00 na ubytovanie a rovno ako sme prišli okolo 11:00 nás ubytovali. Izba klasika, na jednu noc bohate stačilo.

Dali sme si skvelý obed hneď vo vedlajšej reštike, ktorá bola 2 min. od hotela. Potom sme sa rozhodli, že sa pôjdeme pozrieť na zámok.

Cesta cca 15 min. od hotela, krásnym velkým parkom, kde na konci sa nachádzal velký nádherný zámok vážne ako s rozprávky.

Bolo úžasné, že bolo príjemné jesenné počasie bez dažďa, návšteva zámku pre mňa bola príjemnejšia keď nás na obhliadke bolo len 10 dokopy. Pani ktorá nám rozprávala zaujímavosti o zámku bola príjemná a myslím, že nám prezradila toho dosť.

Priateľ mal alebo stále má predstavu svadby práve na tom to zámku a tak sa so zaujímavosti opýtal, zda by bolo možné tam svadbu mať a keďáno, koľko by to mohlo stáť.

Samotná pani, ktorá nás tam sprevádzala mala svadbu tam. Keď sa ona vydávala pred 12 rokmi, tak ich to stálo 10 000, keď jej brat o pár rokov neskôr tak 30 000 a teraz by ta cena bola 80 000. Pozor, len za samotný obrad, ktorý trvá pár minut. Je to šialená cena, ale rozhodne nezabudnuteľný zážitok.

Keď sme si krásne prešli celý zámok (aspoň, čo bolo možné) tak sme sa vrátili na hotel. Dali si polhodinu v súkromnej výrivke, potom hodinku v saunách parovej a s uhlíkami. A o 19:00 nás čakala 3 chodová večera.

Ja osobne som mala lososový krém, priateľ ryby moc nemusí takže bramboračka. Druhý chod bola panenka so štuchanými zemiakmi a mierne korenená omáčka. A ako dezert jablkový štrúdel, a aby sme si to mohli príjemne zapíť, tak červené víno k tomu.

Po večeri ma len tak napadlo, že ten zámok za tmy ako by bol osvetlený by mohol byť krásny. Nenapadlo by ma, že priateľ sa hecne a šiel by. Viem totiž to ako sa mu po jedle nič nechce. 😃

A mala som pravdu, stálo to zato ale dostať sa tam bolo trochu náročnejšie lebo v parku nikde nie su žiadne svetla a dokonca ani nebol spln, žeby nám osvetloval cestu. Ešte že žijeme v modernej dobe a máme telefóny s baterkou.

Takže jeden deň máme krásne za sebou, druhý bol pekne naplánovaný ale ako sa hovorí človek mieni a pan boh mení.

Priateľ má citlivejší žalúdok a ten sa ohlásil o pol 3 ráno, takže žiadne vyspanie do ružova.

Po raňajkách sme sa stavili ešte v potravinách nejaké jedlo cestou, že pôjdeme pekne na bus z Hlubokej do Budějovic a 13:20 sme mali odchod do Prahy a cca o 16:30 sme mali doraziť. Hovorím si krása, ešte doma si navarím obed do práce a potom sa krásne vyspím.

Tak sme sa vybrali na bus aj čas sme si pozreli, tak už čakáme hodnú chvíľu a stále nič. Niekoho sa opýtať bol docela problém, pretože tam bolo málo ľudí. Ale nakoniec sme našli, človeka a opýtali sme sa či vôbec s tej zástavky chodia busy. Odpoveď bola : Nie, on tu nestojí. Tak potom sme nechápali, prečo tam je zastávka s časmi a neupozornia nato, že stojí inde. Samozrejme, že bus s Budějovic do Prahy sme nestihli. Lebo busy s Hlubokej do Budějovic chodia každú hodinu.

Domov sme dorazili o 18:30. Varenie sa konalo i tak a do práce som nakoniec aj tak nešla, lebo som dostala zápal nartu.

Ale inak sme si to náramne užili. Už som si zvykla, že my jednoducho nemôžme mať veci bez problémov. 😎