Je to stále ešte náš jazyk ?

Je to ešte náš jazyk ? Slovenčina alebo čeština? Žijeme v 21 storočí, kedy všetko je na zostopu a okrem technológii, tak i naše vyjadrovacie schopnosti. Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt language we heart it


Do našeho jazyka proniká tolik nových slov, že pokud bychom se díky nějakému stroji času mohli potkat se svým dřívejším ja, nedokázali bychom se sami se sebou domluvit a nestačili bychom se divit.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt time we heart it
Zcela rutinně googlujeme, skypujeme, mailujeme,surfujeme po netu, uploadujeme a stahujeme aplikace, remastrujeme, esemeskujeme. Nemít písičko nebo mobil, může jen naprostý debil, bez tabletu a facebooku jste outsider, kdo neví co je instagram nebo twitter, jako by ani nebyl, stejně jako ten, kdo neumí stáhnout fotky z rajčete. Kolik účtů na sociálních sítích dnes máš, tolikrát jsi člověkem. Anebo kolik statusů denně na svůj profil umístníš... dřív byl důležitý hlavně politický profil, dnes je hlavním životním cílem a největším challangem lidí udělat si při každém prdu selfie, best of pak vyvěsit na zeď, a získat co nejvíce lajků a smajlíků od svých followerů.
Kdo není online a neumí jezdit na in-line bruslích je nula, stejně jako ten, kdo nemá vlastní webovou stránku, permici do fitka,nějakou tu kérku nebo piercing.
To je snad horší než být trash-youtoober, houmlesák, anorektik, feťák, stalker nebo bulimik.
Anebo když někdo termíny hardware a software zamění za hardporno a softporno. I když občas to dnes splýva, protože to, co se dnes vidí v reklamních spotech a písničkových videoklipech, by bylo ještě nedávno považováno za porno....
Kapsy máme plné sim karet, v hlavě zase piny od debetních a kreditních karet, protože platit cash je out. Jiný level je bezkontaktní platba či internetové bankovnictví. Současný slovní maglajs se netýka jen technologií, i v oblastech běžného života děláme věci, které kdybych vyprávěla svému dvacatiletému já, vůbec bych nechápala o co go.
Dnes například nepřikladáme léčivé náplasti, ale tejpujeme, nekupujeme oblečení ale outfity, nedbáme na vzhled ale na look nebo image, nechodíme do obchodů, ale shoppů, shopping center, outletů, second-handů , hypermarketů, megastorů, oblíbený je také teleshopping, I-shoppy. Hlavne nekoupit fake, ale originál. To je must.
Nechodíme na kurzy nebo školení, ale na workshopy, nejsme pracanti ale workoholici, nejsme vyčerpaní , ale máme syndrom burn-out, nejsme váhavci ale trpíme prokrastinací, umělci nemají dílny nebo výstavní ateliéry ale show-roomy. Jediný kdo je nepotřebuje, jsou sprejeři, street-artisti a outdooroví performeři, ti mají show-room všude openair.
V TV nás nebaví zpěváci a herci, ale showmani, magastar a celebrity z oblasti showbyznisu, sledujeme sitkomy, one-man show, stand-up-comedy, reality show.
Remaky jsou řebříčcích sledovanosti number one.
Papaláše vyměnili VIPáci, o naše vlasy a zevnějšek se nestará kaderníčka a kozmetička, ale vlasová stylistka s vizážistka, popřípade vlasoví mágové, kteří jediný vědi, co je IN. Pokud je neposlechnete, jste zcela OUT.
Pleťová voda je taky out, lepší je micelárni lotion, místo natíraní kůže tělovým mlékem aplikujeme bodymilk.
Klasické salóny krásy kde jste se mohli nechat vylepšit nahradila beauty-centra, kde vás nevylepší, ale zcela předělají. Hitem je permanentní make-up, lifting, botox, ultrazvukové liposukce a galvaničcké žehličky na pleť, detox je spolehlivým evergreenem. Top jsou mezzonitě.
Mění se i profesní složení společnosti-dříve neznámi ajťáci nebo hackeři jsou dnes velmi početnou skupinou, stejně jako exekutoři či podomoví obchodníci zvaní šmejdi, kteří vás svými předraženými faky zcela vyfuckují.
Klasického holiče nepotkáte - výše zmínění vlasoví mágové a stylisté je zcela převálcovali, maskéry nahradili make-up artisté. Podnikatel byl po revoluci velmi prestižní povolání, dnes je to spiše nadávka. Poslíčky nahradili, kurýři, popeláře zas technici v nakládání s odpadem, šlapky nahradili call girls. V této souvislosti se dnes používá i výraz sociální pracovnice, což mi vůči skutečným sociálním pracovnicím připadá dost nespravedlivé.
Ale je to vtipné.
Novinkou jsou třeba kreativci, ožívají témeř vyhynulé vědmy a kartářky, oblíbení jsou koučové a lektoři čehokoliv.
Sektretářky se změnily v asistentky, ředitelé v manažery, vedoucí v lídry, hudební skupiny mají své frontmeny, kteří se stávají pro teenagery novodobý bohy. Nebo spiš ikonami a idoly. Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt old school we heart it

Nedávno jsme všichni vyhazovali VHS kazety abychom je nahradili CD a ty zas za DVD ... no a teď už jen stahujeme legálne nebo ilegálne, takže tu máme další současnou profesi - novodobý piráty...
Když kouříme tak cigarety light , pijeme colu light, dámske vložky máme dokonce ultra light. Ultralighty jsou také letadélka, tak pozor aby se to neplétlo, protože dnes i mestruační vložky mají křidélka. Takže čarodejnice už nepotřebují létat na koštěti... mimochodem nedávno v jedné oblíbené talkshow nějaká dáma tvrdila, že má na čarodějnictví živnostenský list. Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt old school we heart it

Než klasické manželství žijeme radši singl, většina matek otci svého dítěte neřika manžel ale přítel, populární je také registrované partnerství. Žádny neverending love story, na to není čas.
Existence bez handfreeje vyloučená, na hambáč a kapučíno chodíme do mekáču, rosticérií, pizzerií a pubů, hlavně aby tam byla wi-fi free zone a non smoker area.
Neodpočívame ale relaxujeme, letenky nezamlouvame ale bookujeme, nejlépe u low cost společnosti.
Dovolenou kupujeme last moment nebo firt minute a zásadně all inclusive, neradíme se, ale konzultujeme, nejčestěji s tetičkou wikipedií nebo stýcem googlem, nemáme znalosti a dovednosti ale know-how (v době nezaměstanosti je nám , ale i to best know-how zcela na hovno...).
Hlavní je mít správny živnotní feeling a self-couching, neztratit self-control a mít všechno vytuněný, vymazlený, vychytaný a právnicky ošetřený.
Na drink chodíme nejradši v době happy hours, abychom mohli ušetřit money, místo inteligentní konverzace se spolusedícimi pak čumíme na displeje inteligentních phonů, a pokud už dojde na výměnu informací, tak maximálně o tom , jaké je zde heslo na wifinu, jakou apku kdo má, jakou platformu a nejnovějšího androida vyčendžujeme flasky nebo USB, posílame multimediálne správy. Místo večírků pořádame party, kde posloucháme popík, haus, oldies,či elektro, dýdžejové naše uši zásobují různymi remaky.
Do sebe pak na rautech ládujeme finger food, bagety, sendviče, tacos, burritos, hod-dogy,churritos, burgery,popcorn,cheescaky, pannacottu.
Obsluha bývá nahoře bez, nebo místo oblečení mají slečny na těle body-paiting.
Jsme přece světoví.
Súvisiaci obrázok
Pre staršie ročníky, ktoré nerozumeli polovici textu sa omlouvám. Môj názor je, že máme krásny svoje jazyky slovenčinu-češtinu, ale bohužial ak chceme byť trendy-in, tak sa prispôsobujeme dnešnej dobe. Je len otázne či je to dobrovolné, páči sa vám vôbec niečo také to ??

Komentáre