Oybin Trip

Čo je na lete najlepšie okrem letnej lásky?


Predsa výlety s partou! Minulý víkend sme sa po veľmi dlhej dobe konečne dohodli ako parta, že vyrazíme na výlet.
Slevomat ponúka nespočetne veľa zaujímavých výletov. Tak sme sa rozhodli pre výlet parným vlakom do Oybinu. Fotka Diany Di Letko.
Pýtate sa kde to je? Je to na nemeckej strane Lužických hôr. Zaujímavosťou bolo i to, že ako ste vlastne od Liberca vchádzali do mesta Zittau prešli ste aj polskými hranicami. Vlastne ste boli v 2 krajinách na raz.
Oybin je krásny nie len prírodou-horami-lesmi-skalami, ale je tam predovšetkým zrucanina gotického hradu - kláštora, ktorý vznikol za vlády Karola IV. Fotka Diany Di Letko.
Okolie vám dosť mohlo pripomínať Adršpaské hory. Dostali ste sa tam v pohode pešo, ďaleko to nebolo len terén mohol byť o niečo náročnejší kôli schodom. Počasie sme mali také pravé na túru, keď sme boli vo vlaku alebo v reštike, tak lialo. Keď sme šli von, tak bola už pohoda.
Užívala som si ten krásny výhlad, prechádzanie sa medzi skalami. Ten deň ako sme prišli, tak hore na hrade mali ešte "akciu", kde boli práve slávnosti Karola IV. , ľudia ktori tam boli, tak boli oblečení v dobových kostýmoch, hudba tiež bola prispôsobená na 16 st. Fotka Diany Di Letko.
Hneď ste mali pocit, že ste v inej dobe. Okrem zrúcanin, tam mali hneď vedľa muzeum, cintorín tak ste si to mohli pekne všetko pozrieť.
S výletom som bola spokojná, ale mala by som 2 výtky.
1. Dosť velký problém tam je platiť kartou, takže keby ste sa chystali náhodou na výlet, tak viac eur so sebou.
2. Koše! Okolie krásne čisté, ale majú tam minimum košov, človek vážne nemá kde odhodiť smeti.
Fotka Diany Di Letko.
Vyzeralo to tam ako v rozprávke. I tá hmla mala niečo do seba.
Cesta vlakom bola veľmi zaujímavá najmä kôli tomu, že to naozaj bol starý vlak. Tzn., že keď ste chceli ísť na WC museli ste iba zajazdy. Celá cesta mi ubehla rýchle, cca 3 hod s Prahy do Oybinu. Keď máte ešte super partu s ktorou kecáte a smejete sa, tak je to o to viac super.
Fotka Diany Di Letko.
Na tejto foto, čo je vidieť budovu. Je to reštaurácia, ale ja by som si vedela predstaviť ako je to hotel-motel, a ja sa ráno zobudím a prvé čo uvidím je tá krásna príroda!
Fotka Diany Di Letko.
Pre mňa to bol úžasny relax, vypnutie od okolitého sveta. Nebola tam skoro žiadna civilizácia. Žiaden hluk, áut, smog, uponáhladný ľudia , proste nič. Domov som prišli okolo 22 hod. zmorená, že som hneď padla do postele.

Komentáre