Turkey - Vacation

Sľúbený článok o dovolenke.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt turkey we heart it


Pôvodne som mala v pláne inú dovolenku v inej zemi, ale mamina našla na poslednú chvíľu last minute - Turecko, tak som povedala ok, prečo nie.
Nikdy sme tam neboli ani jedna pred tým, bolo to na 8 dní ale s toho ako keby jeden preletíte takže ako keby 7. Nikdy som neletela nočným letom, to by mi ani tak nevadilo skôr ma trochu vydesilo to ako cestou do BA lialo a boli blesky.
Malo nám to letieť o 00:20 , hrozný čas človek sa moc nevyspí... Keď sme prešli pasovou kontrolou a všetkým a už len sme čakali na lietadlo, tak sa môžte prechádzať po hale. Ja často nelietam, ale bola som prekvapená aké je to prázdne (veď kto by aj v taký čas letel, že?), ale to čo som videla v akom sú vstave toalety, bola som v šoku! Vidieť to nejaký turista, už má jasno o tom kam prišiel a to som prosím pekne bola na dámskych. Dvere otvorené papiere porozhadzované na zemi, nespláchnuté wc, porpípade ste mali možnosť vidieť vodovodné potrubie v stene, akože vážne ???!
Okey, čo sa týka letu ako samotného bol v pohode, len to moje miesto na sedenie pre mňa v pohode už nebolo. Možno to ponáte aj vy sami, že máte "svoje" miesto napr. v buse.. Ja sa priznám, že radšej by som sedela niekde v zadu pri okne. Bohužiaľ, sedela som v strede lietadla ako máte núdzové okná a v uličke + ten dážď,bola som ako na tŕni pol letu.
Pristánie i samotný let bol v pohode, prileteli sme približne okolo 4 ráno a ešte nás čakalo 90 km pred nama autom. Prvé čo sa stalo, prepleslo ma to teplo. Tým, že som velmi nespala, tak ma lámalo na spánok a keď si šofér urobil pauzu asi po 30 km že 15 min. s ktorých bolo na koniec 45 min. nebola som vôbec happy akurát viac rozbitejšia.
Na hotel sme prišli okolo pol 7 ráno, vystúpili sme tam iba ja s mamkou a jeden starší manželský pár z Martina. Zapísali sme sa na recepcií a tam nám povedali, že ubytovaní budeme až o 14.00 hod. podľa medzinárodných štandartov. (to bolo ako za trest!) Nevyspaná, natiahnutá v body a dlhých nohaviciach sediac na recepcii pretože tam aspoň bola fajn klíma, pozerajúc sa na ľudi ktorí si vonku užívajú to krásne teplo vo vode a chytajú bronz.
Aspoň že hneď po príchode sme sa mohli ísť na raňajkovať, potom som polovicu času spala na sedačke v hlavnej hale, nedalo sa mi udržať oči otvorené.
Čo sa týka tureckého jedla, povedala by som to tak to : mám pocit že turci nepoznajú slovo "medzi" proste tam je buď všetko extrémne sladké lebo na miesto cukru používajú med (dokonca aj pečivo), alebo vše slané či štiplavé.
Samozrejme, že rada ochutnám nové veci a som zvedavá na ich typické jedlá. Čo sa týka zákuskov mala som pocit, že ich robia ako keby s detskej krupice a potom dofarbujú šťavou z nejakého ovocia. Neviem presne ako sa niektoré jedlá volali, ale napr. rovno pred vami robili niečo z cesta (aj ich chleba), ale chutilo mi to ako pizza, potom som ochutnala ani neviem čo, ale to bolo dosť ostré.
Myslela som si, že to bude ako keď som bola v Maroku (každý deň bude kuchyňa venovaná nejakej zemi), akože španielská-turecká - grécka, ale nebolo tomu tak. Tam mali niečo z ich kuchyne a potom všeho chuť. Myslím si, že v hoteli sa nachádzalo veľa nemcov tak to bolo viac menej prispôsoboné im. Napr. ja na večeru som zvyknutá jesť niečo studené ako napr. chlepa-syry-zelenina...Ale tam práve na večer mali veľký výber z teplých jedál a na obed zas nebol tak obrovský výber ako večer. Tým nechcem povedať, žeby sme nemali čo jesť len ma to prekvapilo.
Čo sa týka alkoholu asi veľa z vás by bolo zaskočených. Ak by ste chceli nejaký tvrdší alkohol asi by bol tým problém, oni sú skôr na víno - vodku alebo pivo. Btw. jedno také plechovkové pivo stálo 2 eura.Ale čo ma prekvapilo a zároveň i zaujímalo akoby to chutilo boli ovocné vína. Nikdy v živote som napr. nevidela víno zo žltého melóna!!! Bohužiaľ, keby ste si ho chceli doniesť tak iba 1l na osobu,ja som kupovala menšiu kazetu kde boli 4 malé vína. 1 bolo s višne, granátové jablko-černica a z moruše! A boli úžasné najviac mi chutilo z černíc bolo príjemné sladké.
Kávu som nepila aspoň nie ich typickú, ale mamina hovorila že jej chutila a vážne dobre kvalitná okrem toho tam bol typický čierny čaj a potom rôzne druhy hlavne zo sušeného ovocia. Ako sa niektorí ľudia sťažújú s črevnými problémami, tak ja ani mamka sme niečo také to nemali. Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt turkey we heart it
Zostala som prekvapená, keď som zistila že tam anglinčtina moc nefunguje. Na prvom mieste bola nemčina, potom ruština a potom trochu angličtina. Môj vek by som tam veľmi tažko hladala, všetko bolo 40 + až seniory.
Keď sme sa konečne dostali na hotelovú izbu bola som šťastná ako blcha! Hneď som si na seba hodila plavky a dlhé tričko. Smer more schladiť sa. More bolo skvelé, voda príjemná slaná to je jasné ale nie až tak ako to bolo na kréete i do očí, keď mi to zbehlo, nebolo to tak tragické.
Priznám sa, že nepatrím medzi ľudí ktorý sú z mora tak na vetvy. Áno je to príjemné, ale mne by to kľudne stačilo na deň, pláž bola piesočnatá mušle skoro žiadne. More krásne číre a čisté, odjakživa ma lákaly hĺbky a proste tak trochu adrenalín. Preto som sa rozhodla hneď smer bóje, mohlo to byť takých 10-15 m od pláže a hĺbka asi 10 m. Ako som si plávala bol tam jeden mladý chalan v mojom veku a hneď sa prihovoril (zoznámenie v mori som teda nikdy ešte nemala). Poznáte to Ahoj, ako sa máš ? (Joeyho hláška s priateľov) a potom že ma videl, že tam plávam takže či plávam za ním alebo len tak... A ja že len tak, čo bola aj pravda, ale keď už sa prihovoril. Volal sa Ozi (asi vás napadne prvé to čo mňa Osbourne) bol domáci, ale žije niekolko rokov v Londýne, pretože tam študuje za právnika a + aj pracuje a po 3 rokoch sa konečne dostal na chvíľu domov. Priznám sa, že tiež som si ho všimla, keď sa prechádzal po pláži, tak trochu mi pripomínal Zayna Malika.
Tak sme si sadli na lano od bóje a rozprávali sa o všetkom možnom,veľmi milý potom sa prišiel predstaviť aj mamine a rozpraval sa aj sňou. Potom sme sa ešte pár x stretli,keď bol čas. Snažila som sa zamestnať nejak, aby som sa nenudila veď predsa nejaká zábava s mamkou moc nebola keď má svoj vek. Hotel ponúkal možnosť si zahrať beach volejbal, hneď som ju využila! Milujem volejbal a chýba mi, nehrala som ho 3 roky, takže som bola rada že som si mohla zahrať.
Viac menej tam boli chalani a buď jedna baba (čo som väčšinou bola ja) alebo ešte 1-2 baby, inak to boli starší páni a nemci alebo domáci. Boli tam aj mladšie ročníky, ale niektorí hrali veľmi agresívne a také pecky buď smečovali alebo triafaly, že som sa radšej uhla, lebo by som bola celá fialová a nie hnedá od opálenia.
Všimla som si jednej veci, neviem či to bolo tým že som bola mladá a moc mladého v tom hoteli sa nepohlo alebo neviem, že tí tureckí mládenci nečakajú na "vhodnú" príležitosť ale oslovia vás kdekoľvek.
Prví bol v mori, potom pri volejbali animátor, čašnici pri obede-večeri, keď človek sedel na recepcii, v meste , v obchode ... Samozrejme že to človeku lichotí a trochu sa mu zdvihne ego, ale za 7 dní spoznať 8 chalanov ktorý vás volajú na čaj-kafe-drink-večeru-prechádzku pri mori , veď to sa ani nedá stihnúť Mlčící a to si človek prišiel oddýchnúť a zrelaxovať. Ako u nás ľudia preferujú fb, tak tam zas instagram alebo whatsapp.
Ku koncu dovolenky som bola i celkom rada, že idem domov, mamina keď chcela ísť na posledné nákupy tak som ju poslala samotnú (možno sa vám to zdá hnusné), ale to by zas bolo zdržovanie s kecami aká som pekná a že aby som tam zostala apd. a už vážne som bola s toho unavená.
No keď som spomenula tie nákupy, mám pocit že ľudia do Turecka néjdu taka ani na dovolenku ako za nákupmi. Každému je jasné, že tie veci nie práve ale nikomu to nevádi a nakúpi si toľko "značkových" vecí. Patrím medzi tých ľudí, no a čo hlavne že je to dobrá cena a skvelý materiál a do konca roka si nemúsim nič kupovať. Veď kto by odolal cene 10 eur za 3 "značkové" tričká podľa vášho výberu? Mám pocit, že keby ste si aj chceli kúpiť niečo neznačkové nemáte šancu.
Na dovolenke mám rada,keď aj vidím niečo nové nezvyčajné a nie len more a piesok ale že spoznám aj čo to z kultúry krajiny v ktorej som.
Preto sme sa s mamkou rozhodli ísť jeden deň na výlet, presnejšie pozrieť sa do jednej z najväčších mešít. Čím ma mešita viac minaretov (to sú tie veže), tým lepšie pretože predstavuje ako keby bohatstvo pre tých ľudí ktorí žijú poblízku. Na mešity si prispievajú samotný ľudia, nie štát. Ženy musia byť zahalené a modlia sa buď vzadu alebo na balkóne, keď mešita má balkón je to s toho dôvodu aby nerozptylovali mužov, ktorí sa tam modlia tiež.
Pred mešitov sa nachádzala ako keby fontána - umyváreň, kde sa ľudia umývali hlavne oči-ústa-ruky a nohy 3x za sebou, bolo to s toho dôvodu že idú sa stretnúť s bohom a chcú byť čistý.
Potom sme sa išli pozrieť do mesta Manavgat, ktoré bolo ako keby okresným mestom. Na tom to mieste sa nachádzali krásne prírodné vodopády. Voda bola krásna priam tyrkysová, bolo to spôsobené tým aké minerály sa nachádzali vo vode napr. horčík a kopec ďalších. Okrem vodopádov tam boli stánky s jedlom , zmrzlinou alebo suveníry.
Ďaľej nás čakala plavba ľodou po rieke, ktorá bola rovnako krásna tyrkysová, potom sme zakotvili dali si obed a človek keď chcel, mohol sa ísť okúpať do tej rieky, ktorá bola studená alebo na druhej strane brehu bolo more. Ja som nebola ani v jednom, bolo mi trochu na nič bolela ma hlava, tak som len sedela na lodi. Zdržali sme sa tam asi 2.5 hod, počas plavby sme videli ďaľšie velké ľode.
Okrem tohto sme sa zastavali na miestnom trhu, kde ste mohli zohnať čokoľvek od obuvi až po jedlo. Dôležité je tam zjednávať a nie hneď súhlasiť s cenou, ktorú vám povedia (hoci sa vám bude zdať super, oproti tomu načo ste zvyknutý) najlepší postup je aby oni vám povedali skôr cenu a vy povedzte čo najnižsiu aby ste sa stretli niekde v strede.
Späť na hotel sme sa vrátili okolo 17:00 , inak v Turecku je o hodinu viac tzn. že tu je 14:00 tam je 15:00. Osobne som si dosť rýchle zvykla na ten posun, hlavne čo sa vstávania týka. Po večeri sme sa išli vždy pozrieť na program, ktorý si prichystali animátory. Každú noc bolo niečo iné napr. jedna noc bola venovaná tureckej noci (tance), potom africká show, ohńová show, hry medzi nami dovolenkármi... V sobotu (keď ja som už odchádzala) bola disco v meste Alanya.
Okrem toho sme sa šli aj porieť na najbližsí bazár (10 min. cesty), kde ste si tiež mohli pokupovať rôzne veci. Bolo skvelé, že ako ste vyšli z hotela smerom k moru tak ste vlastne boli hneď na pláži. Čo sa mi naozaj páčilo bolo raňajky alebo akékoľvek iné jedlo že ste jedli s výhladom na more. Moja droga je teplý letný nočný vánok, ktorý vás drží vonku a nechce vás pustiť aby ste šli spať, takže som sedávala na balkóne (4 poschodie) a vychutnávala si to.
Alebo som sa okolo 10 (náš ho času) išla prejsť po pláži i skúsiť nočné more, nikdy som sa nekúpala v noci v mori ale určite to raz urobím! Vyzeralo to tak úžasne,keď som videla ľudí ako si to užívajú a musím povedať že tá voda bola vážne teplá! Mám pocit, že viac ako cez deň.
Na okraji z jednej strany pláže, to končilo tak trochu skalami, malými útesmi krásne miesto na fotky a na romantickú prechádzku, keď chcete mať súkromie.
Keby som mala zhrnúť dovolenku do môjho názoru, tak by som to povedala takto : zaujímavá krajina s ľudmi, nádherné počasie a príjemné more i chytľavá hudba, ale vhodnejšie pre staršie ročníky (aspoň tam, kde som bola ja ). Neľutujem, že som tam bola, ale presvedčila som sa že som trochu na niečo iné ako ostatní ľudia.

Bol niekto z vás v Turecku ? Kde presne a aké sú vaše zážitky ?

Komentáre