Majáles Praha 2018

Sobotu sa konal 14 ročník Pražského Majálesu.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt praha majales 2018 instagram


Myslím si, že tento rok bol velmi dobrý line up. Mohli ste vidieť umelcov na 3 pódiach rozdelených podľa žánru rock-pop-hip hop.Fotka Diany Di Letko.
Dalo by sa povedať, že taký headlineri boli Tomáš Klus, Mirai, Sebastian, Marek Ztracený, Lenny, Jelen, Ben Cristovo, Mandrage. Okrem nich ste mohli vidieť tiež Wohnout, Rybičky 48, Vypsaná Fixa, Horkíže Slíže, Majk Spirit či Ego.
Každý si prišiel na svoje. Počasie bolo nádherné okolo 30,ľudia si brali deky spravili si piknik a k tomu faktor 30.
Stánky ste mali na každom kroku s pivom alebo s nealkom a dobrým jedlom. Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt mandrage majales 2018

Ja osobne som videla Mirai, tí boli úžasní. Snažili sa dav nejak prinútiť k spevu, ale nato že nemali asi dostatočnú hladinku a zrejme sa hambili, tak to bolo veľmi ťažké. Speváka to nejak nerozhodilo a užíval si ďalej skvelú atmosféru, potom si vytial jednu babu z davu a obaja sa "hodili" do davu nech ich trochu ľudia ponosia na rukách.
Mne osobne sa najviac páčila spoločná práca všetkých 4 na bubnoch, keď boli pekne zosúladení.


Ďalej som videla Sebastiana, ten sa pochválil novým "dodávkovým" účesom s ktorým si nebol moc istý či je dobrý. Za mňa rozhodne je! Priznám sa,že pár songov som nepoznala ale o to viac som si ich užila a hneď aj stiahla. Boli to ako napr. Kazety či Černobíla. Zaspieval i cover, ktorý bol anglicky a priznal sa že moc anglicky neumí. Umí nebo ne, mne sa páčila táto verzia coveru.
Fotka Sebastian.

Lenny krásna speváčka plná energie. Jej znamenitý hlas je úžasný, okrem toho hlasu ukázala aj jej dve tváre. Prvá jemná za klavírom a druhá rocková. Predstavila i svoju novinku Enemy.


Marek Ztracený, konečne sa mi podarilo ho vidieť a počuť na živo! Jeho tvorbu mám rada už dlho, ale nikdy nebola príležitosť si to vychutnať aj na živo. A že som si to vychutnala, tak o tom niet pochyb! Veľmi sa páčilo obrovské plátno, ktoré vyselo na pódiu.
Tiež sa mi páčili ich outfity, ktoré boli podobné tomu plátnu pekne farebné. Marek nesklamal a hral na gitare aj na klavíri a do konca aj na niečom, čo sa podobalo ukulele. Hral klasiky ako je Káva a Sex, ale pre mňa tam bola aj "novinka", ktorú venoval svoju kolegovi gitaristovi. (priznám sa že ten song neviem nájsť )
Ten song by som prirovnala ako čo je song Jožin Zbažin a tvorbe Tomáša Klusa. Velmi chytlavá a zábavna pesnička. Vedľa mňa stáli dvaja obrovský dospelí chlapi a zostala som prekvapená ako si to na jeho koncerte užívali.
Mali obrovské pódium až do davu, Marek na song "To se mi líbi" vytiahol z davu 4 baby, ktoré mali držať obrovské tabule s textom pesničky. A okrem do davu venoval malé ukulele.


Keď som už spomenula Tomáša Klusa, tak po dlhej dobe som bola znova na jeho koncerte. Mala som skôr obavy z jeho koncertu, pretože sa zmenil ... (zmýšlanie, hudba) Na koniec som bola milo prekvapená, že som videla "starého" dobrého Klusa! A nie len jeho. To čo sa stalo na jeho koncerte, asi nečakal ani sám Tomáš.


Tomáša zatienila len 5 slečna, jej meno je Jozefína Klusová. Malá Jozefínka sa hrala na pódiu s plyšovým tigrom, ktoré ho nosí Tomáš na každý koncert. Vôbec jej nevadil ten obrovský dav, ktorý sa naň pozeral a že na pódiu sa pohybujú ľudia a ladia veci. Práve naopak. Tatínek prišiel rozbalil to starou peckou DA MUkluv meč a malej Jozefínke to nevadilo, aj keď sa snažili ju odviesť do backstagu. Jej sa to nepáčilo a vrátila sa späť a teraz nie sama, ale do konca s mladším bratom Alfrédom. Premávali sa po pódiu, mávali a dávali si high five s ľudmi a Tomáš ? No ten si mohol aj hlasivky vypľuť ako spieval. Sám to ohodnotil, že on maká a smotanu zlíznu tí dvaja. Bolo vidno na ňom, že si to užíva a baví sa šiel aj do davu medzi ľudí. Pri mojom obľubenom songu, ktorý je NINA dokonca zabudol text. Ospravldlnil sa Jirky sa opýtal ako to ide ďalej a naladil sa späť na nôtu. Pri tom to songu, vybuchli aj konfety v tvare srdiečok. Práve takého to Klusa si pamätám a zbožňujem. Ako malý pošetilý kluk, ktorý roztrhne strunu a zabudne text, ale vôbec mu to nevadí ide do davu a užíva si ten kontakt s ľudmi a celý ten koncert.
Okrem toho že na pódiu bola malá slečna s fešákom, tak prišla aj manželka s ktorou si strihol duet.
Neviem či to bol len môj dojem, alebo to naozaj bolo tak ale mala som pocit, že je Jirka je nahnevaný...


Kapela Jelen jedna z najlepších kapiel momentálne na scéne. Dokázali poriadne roztancovať obrovský dav rôznej vekovej kategórie či pohlavia. Ako hosťa mali Debbi a Marie Tichá. Kapela pridala aj prídavok a zakončila to tým, že ich ľudia nájdu v stánku Božkov, takže keby mal niekto zaújem o pokec, podpis alebo foto nebol by s tým problém , práve naopak budú len radi.

Mrzí ma že som nemohla byť dlhšie aby som si pozrela Mandrage alebo Bena, ale bohužial som musela ísť do práce na nočnú. Ale našla som pár videí (videa, ktoré som pridala nie su moje).



Ja som si tento Majáles užila na plno, a čo vy ? Boli ste na Pražskom Majálesi alebo na inom či chystáte sa ? Aký je váš názor na tento, ak ste na ňom boli ...

Komentáre