Amsterdam

Bol už niekto z vás Amsterdame ? Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt amsterdam we heart it

Ja som si urobila predĺžený víkend práve do tohto krásneho mesta. Keďže som nemala dovolenku cez leto, spravila som si ju teraz. Myslela som si, že si užijem krásnú vianočnú atmosféru ... Veď viete stromček , varené víno. Ale kdeže ! To počasie, ktoré tam na mňa čakalo sa spojilo asi s tým, ktoré býva v Anglicku a v Apríly. Minimálne 5 x za deň ste zmokli, lebo lialo ako s konvice (a to nepreháňam!) , potom krúpy, sneh a na koniec vietor ! Počasie otras, ale nemení to nič na veci, že sa mi tam veĺmi páčilo.
Bola som sa pozrieť aj v malom meste ktoré sa volá Volendam. Viem si tam predstaviť pekný víkend, lodenice a pohodička.
Potom odtiaľ sme sa vybrali do Amsterdamu. Prešli sme si velkou vlakovou stanicou, do mesta to nebolo nejak extra daleko asi 15 min. pešo. Velmi sa mi páčila architektúra, pripomínala mi tu anglickú - írsku.
Bola som prekvapená, keď 7.12. nemali stále postavený stromček na námestí. Ostatné krajiny už dávno všetko mali, ale tu nič. Tu len práve stavali. Na koniec som sa dozvedela, že to bude pravdepodobne tým že v Holandsku žije 50 % kresťanov a 50 % protestanov, takže oni tieto sviatky veľmi neprežívajú ako my. Ale inak vianočnú výzdobu mali všade, bola v uličkách, meste, na kanáloch, kaviarňach alebo v obchodoch.
Bola som sa pozrieť kde a ako brúsia diamanty, poviem vám niektoré sumy za naušnice - prsteny alebo náhrdelniky ma riadne dostali do kolien. Klasické malé naušnice číre v tvare kociek , stáli okolo 30 000 eur!
Cestou som videla typický názov I AM AMSTERDAM a pred tým to nápisom mali už klzisko, kde sa ľudia už korčulovali.
Heineken patrí medzi tie lepšie pivá, preto som sa bola pozrieť aj na muzeum Heinekenu na jeho výrobu a históriu, plus aj ochutnávku. Povedala by som, že vo všeobecnosti tam maju horkastejšie pivá ako my tu.
Na konci prehliadky, ste si mohli kúpiť rôzne suveníry, alebo dať si vyrobiť pohár podľa vašej predstavy.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt heineken star bottle
Ďalej čo je typické pre Holandsko sú syry a výborná čokoláda. Takže ďalšia zástavka bola v Zaanse Schans, vyzeralo to tam ako na pravej farme. Na okolí veterné mlyny, ktoré slúžili kedy si na výrobu farbiva, vonku sa pásli ovce-kravy-sliepky. Vzduchom sa širila vôňa kakaa, kde ste si mohli aj kúpiť pravú holandskú čokoládu, alebo kakao a zároveń sa zahriať horúcou čokoládou.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt zannes amsterdam
Všade samé syry, keď som vošla do miestnosti hneď ma preplesla ta syrová vôňa. Keď som tam bola už dlhšie , tak som si nato zvykla, boli tam rôzne druhy. Klasické s príchúťou vlašských orechov, červenej papriky, rasce, cesnaku, byliniek a dokonca kokosu , šampanského či levandule a tento syr bol modrý. Údené či neúdené.
Okrem čokolády a syrov tam predaváli rôzne medy, mandlový-kvetový a škoricový.
Ďalšia zástavka bola muzeum voskových figurín, to zrejme nemusím nikomu predstavovať. Boli tam figuríny, ktoré tu v Prahe nemajú, alebo nemajú figuríny v Amsterdame čo v Prahe áno.
Velmi som bola prekvapená s toho, že Johnny Depp je tak nízky a napr. Chris Hemsworth je tak vysoký. (áno to som ja, meriam 166 cm )
Prešla som sa aj najznámejšou uličkou Red Lights Distrcit, prinám sa očakávala som od nej niečo iné - alebo niečo viac ? Jasné červené - ružové svetla boli všade, nápisy kde sa nachádzalo slovo sex tiež. Boli tam aj tie "vytriny", kde stáli baby v spodnej bielizni, samí sexshop popripáde club kde bola live show , striptíz apod.Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt red light district amsterdam
Koniec návštevy v Amsterdame sme zakončili, večerou v argentínskej reštaurácií a plavbou na lodi po kanáloch. Tipický jedlho pre Nizozmsko ako také ani nie je, oni varia všetko možné, ale všimla som si že majú radi velmi sladké. Pretože palacinky- wafle-lievance alebo donuty ste mohli vidieť na každom rohu. Ale na koniec som sa dozvedela, že pre nich je také to tipické hranolky, trochu väčšie a hrubšie oproti tým, ktoré máme my. Kávu majú dobrú, ale riadne silnú!
Teraz sú do januára sa tam koná Festival svetiel. Nielen samotné kanále boli osvietené, ale aj na vode sa nachádzali rôzne abstraktné veci. Všimla som si, keď som sa plavila po kanáli, že oni vlastne nepoužívaju závesy alebo záclony a vidíte im pekne do izieb.
Doprava tam je šialená ! Všade samí cyklisti, alebo niekto na skútri. To by ani nebolo tak divné, ale skôr to že oni majú prednosť pred všetkým a všetkými. Vy sa musíte uhnúť, oni vás pri najlšpom len prejdu. Do mńa aj jeden narazil. Proste idú oni a hotovo. Videla som jednu cyklistku ako sa rozčulovala na auto, ktoré šlo vo svojom pruhu a malo právo ísť ako prvé. Inak je tam dosť bežná doprava ľodiami po kanáloch, niekedy vznikne aj zápcha najmä cez víkendy, keď do mesta vyrazia okrem turistov aj domáci. Súvisiaci obrázok
Bol si niekedy v Amsterdame ? Podeľ sa somnou o zážitky, máš otázky ohladne môj ho výletu ? Piš do komentu, rada odpoviem. Mrkající

Komentáre