Americký Zabiják

Vikend sa nám pomaly končí a ja dúfam, že ste poslúchli moju radu aby ste šli trochu von s kamošmi aj keď je na nič počasie.



Ja som mala možnosť si pozrieť film Americký Zabiják podľa knižnej predlhohy.
Túto knihu som vyhrala v jednej súťaži na FB (a som zato vďačná), kniha čo sa týka žánra je úúúúplne niečo iné ako ja čítam. Ale o to viac som sa na ňu tešila, lebo na tohto spisovateľa som počula, len samú chválu!
Najskôr som si prečítala knihu a až potom si pozrela film a dobre som urobila ! Bola som veľmi zvedavá na ten film, nie len kôli hereckému obsadeniu Dylan O´Brien (najviac som ho poznala ako pojašeného Stilesa s Teen Wolfa) a Michael Keaton (jeden skúsený akčný herec), ale aj kôli námetu knihy.
V skratke povedané jedná sa tam o :
Po dvou desetiletích vypjaté stranické politiky se CIA i celá země nacházejí ve stále složitější situaci. Veterán studené války a ředitel operací CIA Thomas Stansfield ví, že musí své lidi připravit na další válku. Islámský terorismus je na vzestupu a je třeba se mu postavit, než dospěje k břehům Ameriky. Stansfield nařizuje své chráněnkyni Irene Kennedyové a starému spolubojovníkovi Stanu Hurleymu, aby vytvořili novou skupinu tajných agentů pracujících mimo běžné struktury velení - jako muži, kteří neexistují.
Jaký člověk bude zabíjet pro svou zemi, aniž si oblékne uniformu? Kennedyová ho nachází po teroristickém útoku na letadlo společnosti Pan Am nad Lockerbie. Onoho chladného prosincového večera zahynulo dvě stě sedmdesát lidí a událost zasáhla do života tisícovek příbuzných a přátel. Jedním z nich je Mitch Rapp, který však nehledá útěchu. Prahne po pomstě. Po šesti měsících intenzivního výcviku je Rapp připravený utkat se s nepřítelem na jeho domácí půdě a pustí se do toho s brutální účinností. Začne v Istanbulu, kde zabije tureckého obchodníka se zbraněmi, který dodal výbušniny pro útok nad Lockerbie.
Pak se přesune do Hamburku a se svým týmem se vydává na cestu po Evropě, kde po něm zůstává stopa mrtvých těl. Všechny cesty však vedou do Bejrútu a Rapp netuší, že nepřítel ví o jeho existenci a nastražil past. Lovec se má stát kořistí a Rapp bude potřebovat veškeré fyzické i duševní schopnosti, aby přežil mezi teroristickými frakcemi ve válkou rozvráceném městě. Flynnův napínavý román, brutálně realistický a nabitý akcí v rychlém tempu, čtenářům ukazuje, jak to celé začalo. Za ocelově tvrdým pohledem nejneohroženějšího národního hrdiny lze tušit mladého muže, jehož osudem bylo stát se Americkým zabijákem.

Povedala by som, že tématika je dosť aktuálna. V knihe bolo všetko tak skvelo opísané, realisticky (žiadne omáčky na vyše). Kniha mi prišla komornejšia, keď sa chystali zabíjať vzbudzovalo to vo vás adrenalín (aspoň u mňa) čo vo filme ponali ako typické hollywoodské "drama". Koniec knihy bol zaujímavejší, dramatickejší a drsnejší.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt american assassin
To že kniha je vždy lepšia ako film viem, aj som rátala s tým že nejaké veci vo filme neuvidím o ktorých som čítala v knihe. Ale bola som veĺmi sklamaná s toho, že oni vlastne vynechali dosť hlavných a podstatných vecí.
Ako napr. boj so šéfom", rozhovory so psychológom, to ako sa vlastne s Mitcha stal teda profesionálny zabiják, jeho samotnú akciu v Turecku, to že jeho "mentorku " dali ako afroameričanku, ktorá v popise knihy ani nebola (bola beloška) by som brala ako detail. Aby vo filme bolo aspoň jedno zastúpenie afroamerického herca.
To že vymenili mesto-miesto napr. v knihe bola spomenutá Česká Republika zamenili za Poľsko, v knihe bolo spomínané Rusko vo filme vôbec, posledné miesto boja bolo v Taliansku v Ríme v knihe nebol Rím ani spomenutý ! Bolo tam iné miesto, s jedného dôvodu chápem, že prečo to zmenili. V knihe totižto sa boj odohrával (nie som si už 100 % istá) v Líbyi.
Koniec knihy podstate skončil tak, že Mitch sa rozhodol zostať na "dovolenke" vo Švajčiarsku (kde btw. boli tiež a mali večeru s rodinou... ) Dôvodom bolo dievča, neter jedného z hlavných hláv akcie. A nie v Dubaji ... A o celom konci filmu radšej aj pomlčím. I slečna, ktorú môžete vidieť na snímku (neter), je iná ako v knihe bola o písaná. Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt americky zabijak
Takže tí čo čítali knihu a videli aj film mi dajú za pravdu, že tak skvelého námetu aký mala kniha na film sa jedine zhoduje iba názov a možno minimun scén vo filme.
Som veľmi kritická a to som nikdy nebola k žiadnemu filmu, ktorý bol natočený podľa nejakej knihy.
Čo sa týka hereckého výkonu veľa ľudí bolo nespokojných s výberom Dylana ako Mitcha. Ja som sa snim celkom stotožnila aj podľa opisu v knihe. Myslím si, že sa riadne nadrel na túto úlohu a ukázal aj niečo iné ako je romantika a komédia.
Je pravda, že v knihe bol opisovaný viac "drsnejšie" a zároveň pokojnejšie. Ale ako knižného antihrdinu si ho podľa mňa zamilujete! Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt americky zabijak
Michael Keaton to by som povedala, že splnil vše čo bolo o ňom spomenuté v knihe. Možno, že by mohol byť ešte viac protivnejší a arogantnejší vo filme ako bol.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt americky zabijak

Čo som zostala v šoku, tak táto kniha na SVK príde na pulty až v Marci 2018 , čo naši český susedia ju už majú dávno v predaji. Tí čo videli film a prečítali knihu, alebo aj neprečítali napíšte mi vaše názory na film - knihu ...

Komentáre