13 Reasons Why

V poslednej dobe som všade videla veci okolo seriálu 13 Reasons Why, a tiež som si povedala Why not ? Súvisiaci obrázok
Tak som sa rozhodla že si ten seriál pozriem, nevedela som aký je námet toho seriálu jedine čo som vedela, že sa na ňom podielala Selena Gomez, to bolo všetko. A nelutujem, že som sa rozhodla pre tento seriál! Veľa ľudí píše , že ten to serial dáva akurát tak návody ako šikanovať či ako skončiť život. Lenže myšlienka tohto seriálu je úplne iná!
Seriálové spracovanie by malo byť podľa knihy, bohužial tú knihu som nečítala (ani nevidela), takže neviem posúdiť ako dobre či zle spracovali seriál. Vela deciek ťažko prežíva veci okolo školy, lásky apod. Je fajn keď máte apsoň jednu osobu, ktorej verite a je tu vždy pre vás. Ale ak nemáte nikoho, potom je tu problém. V seriáli ma prekvapilo pár veci, napr. Alex, popravde myslela som si že on je Gay a nie Tony ... Niekedy som sa ťažko orientovala, čo je Clayova predstava a čo skutočnosť.
Niektoré veci ktoré sa Hannah stali boli vážne hrozné, ale niektoré boli podľa mňa malichernosti ktoré nemusela brať až tak vážne. Koniec bol dosť drsný aj na mňa, ale asi je dobre že to tak to spracovali. Človek si uvedomí (aspoň by si mal), akí sú ľudia hrozní a že stačí málo aby človeka ktorí je plný života úplne zničili...Že najväčší macher na škole, vlastne má úbohý život...
Ten čo vyzerá ako nerd môže byť v skutočnosti zábavna osoba. Či človek ktorí je úprimný je v skutočnosti fakt úprimný, ale ako by mu mohol už človek veriť po toľkých sklamaniach a poníženiach ? Mali by sme venovať pozornoť "tichému výkriku", ktorý pokladáme za "vtip" .... Človek nerobí veci len tak, vždy to robí z nejakého dôvodu !
Keď serial začína tými kresbami, veľmi mi to pripomínalo grafiku s filmu Hviezdy sú na vine. Ďalej čo sa mi páčilo boli tie pásky, myslím tým že v tej to dobe už nikto nepoužíva pásky pretože sú USB či CD.
Pôvodne neplánovali 2 sériu, ale po veľkom úspechu sa rozhodol NETFLIX natočiť a mali by sme sa jej dočkať budúci rok Marec-Apríl. A ja si ju rozhodne pozriem, som totižto dosť zvedavá ako to bude pokračovať.
Hudba k seriálu bola dobre vybratá ako aj herci. Na konci seriálu zostalo vela otazníkov, ohladne Tylera, Alexa, Jessicy...
Btw. ktorá postava bola vaša srdcovka ??
Pár zaujímavostí.
  • Dylan Minnette (Clay Jensen) se podielal na hudebnom vkuse svojej postavy. V Clayovej izbe sú plagáty Dylanových obľúbených skupin ako napr. Arcade Fire, The Shins či Bon Iver
  • Hanna v knihe spácha samovraždu, tým že poje prášky
  • Pôvodne Brandon Larracuente prišiel na konkurz stvárniť postavu Justina Foleyho
  • Justin Prentice (Bryce Walker) si podobnú postavu zahrál i v seriáli Those Who Can't (od r. 2016). Zhodou okolností sa jeho postava v oboch prípadoch menovala Bryce
Aký je váš názor na ten to seriál - tému seriálu ? Čo si myslíte, že bude v 2 sérii ? Aká je vaša teoria, žeby to mohlo skončiť ???

Komentáre