Books

Mesiac marec, ktorý práve plynie (pomaly aj doplynie), máme už od školských čias v pamäti zapísaný ako mesiac knihy. Možno tento prívlastok už nevnímame tak intenzívne ako kedysi, keď bolo oveľa menej možností vzdelávania a získavania informácií ako dnes, no napriek tomu má literatúra zaiste v bežnom i študentskom živote svoje stále miesto.
Zdrojom strenutí s knihami odjakživa nie sú len kníhkupectvá a vlastné domáce knižné zbierky, ale svoje nezastupiteľné miesto tu majú aj knižnice. I ja sám navštevujem viacero knižníc, mám vlastnú domácu knižnú zbierku a občas si vypožičiam knihy aj od známych.

Už tradične mesiac marec spájame nielen s príchodom jari, ale i mesiacom knihy. Kniha najväčší priateľ človeka od vynálezu kníhtlače patrí medzi neodmysliteľných spoločníkov mladých či starých. Prečo si Mesiac knihy pripomíname práve v marci?

Mesiac knihy pripomíname od roku 1955. Podľa jednej verzie sa stal mesiacom knihy z komerčných dôvodov. Zvolili si to sami kníhkupci, lebo bola na jar malá návštevnosť v obchodoch. A marec práve preto, lebo v tomto mesiaci sa narodil a zomrel Matej Hrabenda, významný buditeľ, ktorý sa podieľal na šírení slovenskej knižnej kultúry.
Od rozšírenia internetu je marec nielen mesiacom knihy, ale práve aj mesiacom internetu.
Žiaľ, čím ďalej tým viac mladí ľudia zanedbávajú beletriu a radšej využívajú internet, alebo sa neprítomne pozerajú na televíznu obrazovku. Podľa môjho názoru je to krok dozadu, lebo nastáva nenávratné vzďaľovanie od kníh a absolútne zameriavanie pozornosti na bezhodnotné programy a vysielania. Následkom je postupné znižovanie inteligencie a skreslený.
Priznám sa, že keď som bola mladšia som knihy nečítala. Prečo? Pretože pri čítaní som vždy zaspala (neviem prečo, ale bola som tuhá). Dnes si rada niečo prečítam. Najradšej mám knihy od Nicholasa Sparksa alebo Johna Greena, jasné že 50 Shades of Grey mám tiež prečítané. Čítala som aj Harryho Pottera (kto nie, čo? ), ale priznám sa že len po 4. Potom keď som videla filmy, tak ma to už nelákalo. Tak isto to dopadlo aj s Twillightom, prečítala som 2 diely, potom už nie.
Naposledy (pre týždňom) som si kúpila a už aj prečítala knihu Elanor a Park. Vážne dobrá kniha, kto ju nečítal vrele odporúčam.
Ďalej by som si chcela časom kúpiť knihy Nebe je všude, Zbohom Nevinnosť, Kam zmizla Aljaška (prečítala som Na vine sú hviezdy a papierové mestá), Poučka o podstate predvídateľnosti Katherín, S láskou, Rosie, Zostaň so mnou ... Videla som filmy a tie boli skvelé !!!
Za tento rok som prečítala iba tri knihy Plačící Anna Boleynová ( ten čo pozná Tudorovcov, vie o čo sa jedná), Papierové Mestá, Eleanor a Park... Chcelo by to viac peňazí...


A ako ste na tom VY ? Aké knihy ste si kúpili - prečítali - máte radi ??? Alebo aké si plánujete kúpiť - prečítať ??



Link na 20 najkrajších knižníc sveta : http://www.novavlna.sk/20-najkrajsich-kniznic-na-svete/ Mne sa najviac páči Írska.


Nezabudni na ANKETU POD ČLÁNKOM !!!

Komentáre