Sziget

14.8.2014 bol pre mňa skvelý deň-večer. Pýtate sa prečo? Poviem Vám nikdy som nič nevyhrala (nič normálneho) , ale mne to nevadilo a aj tak som sa zapojila do súťaže. Velmi mám rada Bastille a keď boli v ČR,tak som bohužial na ich koncerte nebola. A počula som,že majú byť na maďarskom festivale Sziget. Na Europe2 prebiehala súťaž o lístky na ten to festival, ale zas som to nestihla Zamračený. Raz som išla na wab Očka a videla som, že aj tam prebieha súťaž a mohli súťažiť aj Slováci. Neváhala som a hneď som odpovedZamračenýala na ich otazku a stlačila Enter. Lenže podmienkou ešte bolo aby ste boli 22-33-55-66-99.. O mesiac neskôr mi prišiel mail,kde bolo napisané Gratulujeme!! Za ten čas som aj zabudla ,že som sa zapojila aj do nejakej súťažeSmějící se. Moja prvá reakcia bola :čoo to vážne? Ja som vyhrala?? Potom mala vyplniť formulár a povedať,ktorý deň chcem ísť na festival. Festival bol od 11-18.8 . Ja som chcela ísť 14.8. Pretože tam bol Bastille - Macklemore & Rayn Lewis-Lily Allen-Stromae-Axwel.
Môj deň vyzeral nasledovne ; v robote som bola do 12, potom som išla na bus 12;05. Okolo 13:00 mi išiel vlak do Nových Zámkov a o 14:46 z Nových Zámkov do Budapešti. Ešte nikdy som nebola v Budapešti a vôbec nie sama v cudzine. Mala som doma počúvanie, že ako si to celé predstavujem či ako Hurvínek válku. Cestou do Budapešti pršalo,len som sa modlila,aby nepršalo na festivale.Musím povedať, že Budapesť je velmi pekná.Hneď ako som prišla som bežala na metro.Na papieriku som mala napisané kedy a kde mám vystúpiť. Potom keď som zbadala ten húf ľudí predomnou som si povedala,že sa musím prepchať aby som stihla Bastille.Pretože ten mal začať o 17:45 a bolo 17:00.
Potom som chvílu blúdila s online lístkom čo som mala. Potom som dostala normal lístok, dala som si ho na ruku a hurá pretláčať sa do predu. Pri velkej bráne mali kontrolovať vaky,kôli alkoholu a mňa hneď pustili ani vak nepozerali.(aj tak by tam nenašli). Keď som zbadala to blato,tak som sa modlila aby som sa nenatiahla .. Inak na festivale nepršalo a nato že som tam bola 3 deň od začiatku festivalu, tak Vám poviem bolo tam čisto (až nato blato) a ani smrad s wc nebol. Opýtala som sa jednej baby,že na ktorom stage hrá Bastille (lebo ich tam bolo viac) povedala mi a ja som hneď utekala, s jeho koncertu som nevidela asi 15 min. Keďže som prišla neskô bola som vzadšie a na boku, ale aj tak som videla a ešte k tomu tam boli tie velké obrazovky. Bastille bol úplne úžasny,rozprával sa s ľudmi aj išiel dole s podia a prešiel okolo ľudí podal si aj ruky a prešiel na stage oproti. Vyšplhal sa hore a aj tancoval trochu na konci hodil aj paličku.
Národov tam bolo kopec napr. Francúzi-Poliaci-Nemci-Angličania-Maďari(samozrejme)-Česi-Fíni-Taliani a aj nejaký juhoafričania...Len tí neviem s kadiaľ boli ... A velmi ma potešilo,keď som videla slovenskú vlajku počas koncertu Bastille. Keď skončil, tak polovica ľudí odišla preč (lepšie pre mňa) a ja som sa hneď natlačila do predu. Bola som cca v 5 rade.
Po Bastille hneď išla Lily Allen. Môj prvý dojem bol : Bože aká je schudnutá ! Vážne bola podľa mňa velmi chudá.Na podiu mala velké baby flaše-tanečnice. Bola skvelá zaspievala aj staršie hity a aj nové. Urobila si aj selfie s publikom a potom si aj fotila fans.. Usmívající se Popri spievaní si aj zapálila cigaretu.
Po Lily išiel hneď Macklemore and Rayn Lewis. Poviem Vám zažila som rôzne tlačenice, ale toto ?! To bola sila ! Chcela som to po 10 min. vzdať . Vážne ! Ale potom ma napadlo,že ako sa stade dostanem von ? Nemala by som šancu, tak som zostala a nelutujem! Aj keď som v niektorých momentoch lapala po dychu a bol zo mňa sendvič.
Macklemore prišiel vo velkom štýle vlajka padla dole on ani poriadne nezačal spievať hneď boli konfety. Konfety za večer boli asi aj 3x . Boli biele aj farebné, potom aj farebné stuhy, oheň, a "plyn" ... Čo Vám budem hovoriť zaspieval svoje najväčšie hity a ľudia šaleli. Hovoril že v Budapešti je prvý krát, že sa mu tam velmi páči a určite sa vráti. A keď skončí europské tour,tak sa môžme tešiť na 2 album, pretože sa zavrie do štúdia.
Dostal aj podprsenku Smějící se,ale tú hneď hodil preč do publika ... Potom zišiel dole do podia a stupol si na zabradlie .. Závisť tím, čo tam boli pri ňom tak blízko.
Na Stromaeho a Axwella som už nebola, išla som si pozrieť "ostrov" . Poviem Vám nádhera a velký bol ako jedno mesto, ani som si ho celý nepozrela. Velmi sa mi páčilo,že tam spojili umenie s hudbou. Boli tam lampiony , dáždniky ako svetlá.. obrovské kvety, drevené sochy .. Proste to bol najkrajší a najlepší festival na akom som bola. Domov som prišla ráno o 9:30.. plná energie, aj som chcela ísť do roboty ale mamina povedala,že nech si idem oddýchnuť ale mne sa nedalo spať. Takže som bola na vlastnej energii (kávu ani energeťak som nepila) od 6:40 do 3:00 druhého rána.

Nech sa páči pár foto s festivalu a videa sem pridám zajtra. Btw. na festivale bolo cca 40 000 ľudí !!!


Toto sú živý ľudia, nie bábky a spievali

Komentáre