Concert Beyonce
Americká speváčka Beyoncé na svojom premiérovom koncerte na Slovensku ukázala, prečo býva označovaná za jednu z nástupkýň Madonny na tróne kráľovnej popu. Niektorí zachádzajú dokonca ešte ďalej a považujú ju za tú, ktorá sa raz môže vyrovnať samotnému kráľovi. Talentom, hlasovým fondom i osobnosťou je k nemu zo súčasných hudobných hviezd asi najbližšie.
Aktuálne turné Beyoncé svedčí o tom, aká obrovská je jej túžba byť na vrchole. Pri pohľade na dychvyrážajúcu šou je jasné, že jej predchádzali mesiace tvrdej práce, do ktorej by sa väčšina matiek necelý rok po pôrode príliš nehrnula. Blue Ivy Carter má len 15 mesiacov a už je spolu s oteckom Jay-Z súčasťou maminho svetového turné. Na bratislavskom letisku sa v piatok poobede po prílete ukázala fanúšikom a novinárom len Beyoncé, no podľa viacerých zdrojov cestuje hviezdna rodinka po Európe spoločne, pričom Blue Ivy má mobilnú detskú izbu a v backstageovej výbave nechýba jej vlastná "režisérska" stolička.
Koncert v Bratislave bol po Belehrade (15.4.) a Záhrebe (17.4.) len tretím v poradí a je vôbec najmenším v rámci doposiaľ známych destinácií svetového turné The Mrs. Carter Show. Pred Zimným štadiónom O. Nepelu postávali stovky fanúšikov už viac než hodinu pred otvorením štadióna. Načakali sa ešte ďalšie štyri hodiny, keďže hviezda svoju šou odpálila až o štvrť na desať. Dala si na čas a čakanie nebolo organizačne príliš domyslené - kým v iných mestách ho skracuje lokálny predskokan, v Bratislave bolo pódium vyše hodinu po plánovanom začiatku stále zakryté oponou a z reproduktorov sa valili známe popové hity, niektoré aj opakovane. Z nudy divákov vytrhli len dve reklamy v hlavnej úlohe s Beyoncé a agitka charitatívnej kampane Chime for Change, ktorá propaguje myšlienku vzdelania, zdravia a spravodlivosti pre ženy na celom svete.
Vizuálne dokonalé
Počas samotného koncertu však našťastie nebol priestor na emancipačné prejavy a už vôbec nie na nudu. Prebasovaný úvod plný blikania a tanečných choreografií v rytmoch Run the World (Girls) a End of Time okamžite rozhýbal stuhnuté publikum. Už pri tretej skladbe Flaws and All, ktorá zvoľnila šialené tempo aj hluk, však bolo jasné, že v centre celej parády stojí žena s neodolateľnou pódiovou charizmou a hlasom, ktorý dokáže rozvibrovať štadión ešte pôsobivejšie ako smršt elektronických beatov (hoci zahraných perfektne v podaní živej kapely).
Hviezda počas takmer dvojhodinového koncertu približne každých 15 minút menila outfity od známych svetových návrhárov, na pódiu nechýbali plamene, pyrotechnické efekty (dokonca "ohňostroj" z gitary) a pôsobivý svetelný park. Originálnym prvkom bola futuristická hra s vizuálmi na pohyblivej veľkoplošnej LED stene, ktorá sa počas koncertu spúšťala až k podlahe a znova vysúvala vysoko nad pódium. Vďaka umiestneniu v strede pódiovej plochy raz zakrývala kapelu, aby vytvorila minimalistickú scénu pre tanečné čísla a intímnejšie ladené skladby, inokedy nad celým pódiom plným hudobníkov a tanečníkov poskytla priestor pre sprievodné vizuály.
Len dvaja muži
Všetky vychytávky, moderné technológie a efekty však len vkusne dopĺňali šou, ktorá bola najmä o ľudskom talente. Diváci mohli okrem speváckych výkonov Beyoncé a sprievodného vokálneho tria The Mamas obdivovať aj umenie bubeníčky Kim Thompson, gitaristky Bibi McGill, ktorá je zároveň šéfkou kapely, saxofonistky Kat Rodriguez, či klaviristky Rie Tsuji. Celá skupina si hovorí The Sugar Mamas a bývalá členka Destiny's Child ju zostavila ešte v roku 2006, keď vyhlásila konkurz, v ktorom hľadala najtalentovanejšie hudobníčky. "Keď som bola mladšia, želala som si, aby som mala viac ženských vzorov v hre na hudobné nástroje. Hrala som chvíľu na klavír, ale vzdala som to," priznala a dodala, že vytvorením čisto ženskej kapely chcela inšpirovať a motivovať mladé dievčatá, aby sa v hudbe venovali nielen spevu.
Takmer dve desiatky umelkýň, ktoré sme mohli vidieť na pódiu, dopĺňajú na turné len dvaja muži - francúzske tanečné duo Les Twins, ktoré tvoria identické dvojičky Laurent a Larry Bourgeois. Svoje exkluzívne miesto v zostave si viditeľne užívali, popri Beyoncé boli na pódiu najvýraznejší, gestami komunikovali s publikom a často predvádzali tanečné kúsky v tesnej blízkosti hlavnej hviezdy. Okrem ich unikátneho štýlu, ktorý je inšpirovaný najmä hip-hopovými tancami a Michaelom Jacksonom, si mohli diváci vychutnať aj ďalšie formy súčasného tanca, nechýbali dokonca ani prvky baletu alebo varieté. Súčasťou tanečných choreografií bola väčšinou aj Beyoncé, ktorá počas celého koncertu makala v obdivuhodnom tempe a nasadení.
Aktuálne turné Beyoncé svedčí o tom, aká obrovská je jej túžba byť na vrchole. Pri pohľade na dychvyrážajúcu šou je jasné, že jej predchádzali mesiace tvrdej práce, do ktorej by sa väčšina matiek necelý rok po pôrode príliš nehrnula. Blue Ivy Carter má len 15 mesiacov a už je spolu s oteckom Jay-Z súčasťou maminho svetového turné. Na bratislavskom letisku sa v piatok poobede po prílete ukázala fanúšikom a novinárom len Beyoncé, no podľa viacerých zdrojov cestuje hviezdna rodinka po Európe spoločne, pričom Blue Ivy má mobilnú detskú izbu a v backstageovej výbave nechýba jej vlastná "režisérska" stolička.
Koncert v Bratislave bol po Belehrade (15.4.) a Záhrebe (17.4.) len tretím v poradí a je vôbec najmenším v rámci doposiaľ známych destinácií svetového turné The Mrs. Carter Show. Pred Zimným štadiónom O. Nepelu postávali stovky fanúšikov už viac než hodinu pred otvorením štadióna. Načakali sa ešte ďalšie štyri hodiny, keďže hviezda svoju šou odpálila až o štvrť na desať. Dala si na čas a čakanie nebolo organizačne príliš domyslené - kým v iných mestách ho skracuje lokálny predskokan, v Bratislave bolo pódium vyše hodinu po plánovanom začiatku stále zakryté oponou a z reproduktorov sa valili známe popové hity, niektoré aj opakovane. Z nudy divákov vytrhli len dve reklamy v hlavnej úlohe s Beyoncé a agitka charitatívnej kampane Chime for Change, ktorá propaguje myšlienku vzdelania, zdravia a spravodlivosti pre ženy na celom svete.
Vizuálne dokonalé
Počas samotného koncertu však našťastie nebol priestor na emancipačné prejavy a už vôbec nie na nudu. Prebasovaný úvod plný blikania a tanečných choreografií v rytmoch Run the World (Girls) a End of Time okamžite rozhýbal stuhnuté publikum. Už pri tretej skladbe Flaws and All, ktorá zvoľnila šialené tempo aj hluk, však bolo jasné, že v centre celej parády stojí žena s neodolateľnou pódiovou charizmou a hlasom, ktorý dokáže rozvibrovať štadión ešte pôsobivejšie ako smršt elektronických beatov (hoci zahraných perfektne v podaní živej kapely).
Hviezda počas takmer dvojhodinového koncertu približne každých 15 minút menila outfity od známych svetových návrhárov, na pódiu nechýbali plamene, pyrotechnické efekty (dokonca "ohňostroj" z gitary) a pôsobivý svetelný park. Originálnym prvkom bola futuristická hra s vizuálmi na pohyblivej veľkoplošnej LED stene, ktorá sa počas koncertu spúšťala až k podlahe a znova vysúvala vysoko nad pódium. Vďaka umiestneniu v strede pódiovej plochy raz zakrývala kapelu, aby vytvorila minimalistickú scénu pre tanečné čísla a intímnejšie ladené skladby, inokedy nad celým pódiom plným hudobníkov a tanečníkov poskytla priestor pre sprievodné vizuály.
Len dvaja muži
Všetky vychytávky, moderné technológie a efekty však len vkusne dopĺňali šou, ktorá bola najmä o ľudskom talente. Diváci mohli okrem speváckych výkonov Beyoncé a sprievodného vokálneho tria The Mamas obdivovať aj umenie bubeníčky Kim Thompson, gitaristky Bibi McGill, ktorá je zároveň šéfkou kapely, saxofonistky Kat Rodriguez, či klaviristky Rie Tsuji. Celá skupina si hovorí The Sugar Mamas a bývalá členka Destiny's Child ju zostavila ešte v roku 2006, keď vyhlásila konkurz, v ktorom hľadala najtalentovanejšie hudobníčky. "Keď som bola mladšia, želala som si, aby som mala viac ženských vzorov v hre na hudobné nástroje. Hrala som chvíľu na klavír, ale vzdala som to," priznala a dodala, že vytvorením čisto ženskej kapely chcela inšpirovať a motivovať mladé dievčatá, aby sa v hudbe venovali nielen spevu.
Takmer dve desiatky umelkýň, ktoré sme mohli vidieť na pódiu, dopĺňajú na turné len dvaja muži - francúzske tanečné duo Les Twins, ktoré tvoria identické dvojičky Laurent a Larry Bourgeois. Svoje exkluzívne miesto v zostave si viditeľne užívali, popri Beyoncé boli na pódiu najvýraznejší, gestami komunikovali s publikom a často predvádzali tanečné kúsky v tesnej blízkosti hlavnej hviezdy. Okrem ich unikátneho štýlu, ktorý je inšpirovaný najmä hip-hopovými tancami a Michaelom Jacksonom, si mohli diváci vychutnať aj ďalšie formy súčasného tanca, nechýbali dokonca ani prvky baletu alebo varieté. Súčasťou tanečných choreografií bola väčšinou aj Beyoncé, ktorá počas celého koncertu makala v obdivuhodnom tempe a nasadení.
Prekvapila svojou bezprostrednosťou
Príjemnou vsuvkou počas pauzičiek na prezlečenie boli krátke videá, v ktorých sa Beyoncé ukázala vždy v inom svetle - ako žena, ktorá chce povzbudiť sebavedomie svojich obdivovateliek, ako žena, ktorá si je vedomá svojej zmyselnosti a sily ženských zbraní, aj ako žena, ktorá je oddanou manželkou a milujúcou matkou. Príjemne prekvapila aj prirodzenosťou, šarmom a pozitívnym vyžarovaním, s akým komunikovala s publikom. Áno, boli to frázy, ktoré určite opakuje v každej krajine, ale z jej prejavu bolo jasné, že spojenie s fanúšikmi je skutočné, a že máme do činenia nielen s absolútnou profesionálkou ale najmä s človekom, ktorý svoju prácu miluje a dáva do nej všetko.
Najvýraznejšie to mohli fanúšikovia pocítiť v druhej polovici koncertu, keď "preletela" ponad ich hlavy na druhú stranu hokejovej hracej plochy a jeden zo svojich najväčších hitov Irreplaceable odspievala na špeciálnom pódiu v tesnej blízkosti fanúšikov, s ktorými sa chytala za ruky, pozerala sa im pri speve do očí a rozdávala úsmevy. Od tohto momentu až do konca už stála na nohách celá hala a mnohí len neveriacky krútili hlavami, keď sa po niekoľkých ďalších piesňach spievajúc skladbu Survivor (jedinú od Destiny's Child, ktorá v Bratislave odznela) vrátila naspäť na hlavné pódium priamo cez publikum. Z najväčších hitov odzneli skladby ako If I Were a Boy (s alternatívnym podmazom s motívom známym z Bittersweet Symphony od The Verve), Baby Boy, Naughty Girl, Love On Top, Crazy In Love či Single Ladies (Put a Ring On It). Najväčší zážitok z jej spevu však priniesli najmä pomalšie piesne ako I Care, 1+1 či záverečná Halo, ktorej predchádzala úvodná pasáž slávneho hitu I Will Always Love You.
Bez noviniek, ale aj tak skvele
Napriek tomu, že Beyoncé má tento rok vydať očakávaný piaty sólový album, z ktorého už predstavila kontroverznú ochutnávku, žiadna nová skladba neodznela. Ani to však nemohlo pokaziť dojem z vystúpenia jednej z najlepších a najvšestrannejších speváčok, ktoré sa na scéne objavili za posledných 20 rokov. Okrem svojho absolútne zaslúženého statusu superhviezdy potvrdila aj to, že jej pódiové alter ego Sasha Fierce, ktoré predstavila na svojom treťom albume, na tomto turné definitívne stráca svoje opodstatnenie. V minulosti tvrdila, že ho potrebuje na to, aby svoju pódiovú persónu oddelila od svojho skutočného ja. Sashu opísala ako "príliš agresívnu, príliš silnú, príliš drzú a príliš sexy", pričom tvrdila, že v skutočnom živote je úplne iná.
O tom, že tento prístup je zrejme už minulosťou, svedčí aj názov turné, v ktorom použila svoje skutočné meno, resp. meno svojho manžela (Jay-Z = Shawn Corey Carter). V piatok sme tak mali možnosť spoznať nielen kvality silnej a sebavedomej femme fatale, ktoré zvykla pripisovať svojmu alter egu, ale aj kúsok skutočnej Beyoncé. Akoby ju materstvo inšpirovalo k tomu, že na koncertoch okrem zmyselnosti, energie a pôsobivých inovácií rozdáva aj svoju dušu. A to je v dnešnej dobe vzácnejšie než všetko ostatné, čo môže hviezda jej formátu a profesionálnych kvalít svojím fanúšikom ponúknuť.
Setlist koncertu Beyoncé v Bratislave (19. apríl 2013):
I Been On (Intro)
Run the World (Girls)
End of Time
Flaws and All
You Are a Queen (Interlude)
If I Were a Boy/Bittersweet Symphony
Get Me Bodied
Baby Boy
Diva
Naughty Girl (Interlude)
Naughty Girl
Party
Dance for You
Express Yourself (Interlude)
Freakum Dress
Interlude
I Care
I Miss You
Schoolin' Life
Why Don't You Love Me
Interlude
1+1
Irreplaceable
Resentment
Love on Top
Survivor
Countdown (Interlude)
Crazy in Love
Single Ladies (Put a Ring on It)
I Was Here (Interlude)
I Will Always Love You/Halo
Green Light (Outro)
Príjemnou vsuvkou počas pauzičiek na prezlečenie boli krátke videá, v ktorých sa Beyoncé ukázala vždy v inom svetle - ako žena, ktorá chce povzbudiť sebavedomie svojich obdivovateliek, ako žena, ktorá si je vedomá svojej zmyselnosti a sily ženských zbraní, aj ako žena, ktorá je oddanou manželkou a milujúcou matkou. Príjemne prekvapila aj prirodzenosťou, šarmom a pozitívnym vyžarovaním, s akým komunikovala s publikom. Áno, boli to frázy, ktoré určite opakuje v každej krajine, ale z jej prejavu bolo jasné, že spojenie s fanúšikmi je skutočné, a že máme do činenia nielen s absolútnou profesionálkou ale najmä s človekom, ktorý svoju prácu miluje a dáva do nej všetko.
Najvýraznejšie to mohli fanúšikovia pocítiť v druhej polovici koncertu, keď "preletela" ponad ich hlavy na druhú stranu hokejovej hracej plochy a jeden zo svojich najväčších hitov Irreplaceable odspievala na špeciálnom pódiu v tesnej blízkosti fanúšikov, s ktorými sa chytala za ruky, pozerala sa im pri speve do očí a rozdávala úsmevy. Od tohto momentu až do konca už stála na nohách celá hala a mnohí len neveriacky krútili hlavami, keď sa po niekoľkých ďalších piesňach spievajúc skladbu Survivor (jedinú od Destiny's Child, ktorá v Bratislave odznela) vrátila naspäť na hlavné pódium priamo cez publikum. Z najväčších hitov odzneli skladby ako If I Were a Boy (s alternatívnym podmazom s motívom známym z Bittersweet Symphony od The Verve), Baby Boy, Naughty Girl, Love On Top, Crazy In Love či Single Ladies (Put a Ring On It). Najväčší zážitok z jej spevu však priniesli najmä pomalšie piesne ako I Care, 1+1 či záverečná Halo, ktorej predchádzala úvodná pasáž slávneho hitu I Will Always Love You.
Bez noviniek, ale aj tak skvele
Napriek tomu, že Beyoncé má tento rok vydať očakávaný piaty sólový album, z ktorého už predstavila kontroverznú ochutnávku, žiadna nová skladba neodznela. Ani to však nemohlo pokaziť dojem z vystúpenia jednej z najlepších a najvšestrannejších speváčok, ktoré sa na scéne objavili za posledných 20 rokov. Okrem svojho absolútne zaslúženého statusu superhviezdy potvrdila aj to, že jej pódiové alter ego Sasha Fierce, ktoré predstavila na svojom treťom albume, na tomto turné definitívne stráca svoje opodstatnenie. V minulosti tvrdila, že ho potrebuje na to, aby svoju pódiovú persónu oddelila od svojho skutočného ja. Sashu opísala ako "príliš agresívnu, príliš silnú, príliš drzú a príliš sexy", pričom tvrdila, že v skutočnom živote je úplne iná.
O tom, že tento prístup je zrejme už minulosťou, svedčí aj názov turné, v ktorom použila svoje skutočné meno, resp. meno svojho manžela (Jay-Z = Shawn Corey Carter). V piatok sme tak mali možnosť spoznať nielen kvality silnej a sebavedomej femme fatale, ktoré zvykla pripisovať svojmu alter egu, ale aj kúsok skutočnej Beyoncé. Akoby ju materstvo inšpirovalo k tomu, že na koncertoch okrem zmyselnosti, energie a pôsobivých inovácií rozdáva aj svoju dušu. A to je v dnešnej dobe vzácnejšie než všetko ostatné, čo môže hviezda jej formátu a profesionálnych kvalít svojím fanúšikom ponúknuť.
Setlist koncertu Beyoncé v Bratislave (19. apríl 2013):
I Been On (Intro)
Run the World (Girls)
End of Time
Flaws and All
You Are a Queen (Interlude)
If I Were a Boy/Bittersweet Symphony
Get Me Bodied
Baby Boy
Diva
Naughty Girl (Interlude)
Naughty Girl
Party
Dance for You
Express Yourself (Interlude)
Freakum Dress
Interlude
I Care
I Miss You
Schoolin' Life
Why Don't You Love Me
Interlude
1+1
Irreplaceable
Resentment
Love on Top
Survivor
Countdown (Interlude)
Crazy in Love
Single Ladies (Put a Ring on It)
I Was Here (Interlude)
I Will Always Love You/Halo
Green Light (Outro)
Komentáre
Zverejnenie komentára